معلمی که عاشق دانش آموزانش باشد و برای تدریس بهتر و تفهیم دروس به دانش آموزان دست به ابتکارات وقت گیر بزند آن هم بدون هیچ چشمداشتی قابل تحسین است.
وقتی می شنوم معلمی جوان عاشقانه و با کارهای ابتکارانه وقت خود را وقف دانش آموزان می کند مشتاق می شوم مصاحبه ای با وی داشته باشم.
فرشید مظهری با این که تنها ۴ سال سابقه تدریس دارد اما ابتکارات وی برای تدریس قابل تحسین است و وی را در زمره معلمین نمونه قرار داده است.
وی متولد ۱۳۷۱ و دانشجوی ارشد علوم تربیتی است و سابقه تدریس در روستای خاصلو گوگان را دارد و اکنون نیز در مدرسه شهید مصطفی خمینی ناحیه پنج تبریز مشغول تدریس است.
وی که در منطقه محروم تدریس می کند سعی می کند از امکانات آموزشی به نحو مطلوب برای تفهیم دروس به دانش آموزان استفاده کند.
مظهری که به دانش آموزان پسر درس می دهد می گوید: دانش آموزان پسر عموما شنونده خوبی نیستند بنابراین باید از روشی استفاده می کردم که محیط خشک کلاس به یک محیط شاد تبدیل شود.
وی می افزاید: برای این که دروس زیاد برای کودکان خسته کننده نشود با تولید فیلم های آموزشی و نمایش آن در تنها پروژکتور مدرسه دروس را برای کودکان قابل فهم تر می کنم.

بازی با ریاضی، تدریس مهارت محور، تدریس عملی تغییرات فیزیکی و شیمیایی از جمله ابتکارات این آقا معلم است که با عشق و علاقه ساعت ها وقت خود را برای تدوین آن ها صرف می کند.
معلمی که عاشق دانش آموزانش باشد و به تدریس عشق بورزد به شغل معلمی تنها از جنبه علم آموزی نمی نگرد بنابر این معلم جوان ما به روحیات دانش آموزانش هم اهمیت می دهد و ناراحتی کودکی را که پشت نیمکت نشسته است شاید زودتر از والدینش تشخیص دهد و می گوید: دانش آموزان من در منطقه محرومی واقع شده اند و خانواده هایشان اکثر با مشکلات مادی دست و پنجه نرم می کنند و این مشکلات مسلما در روحیه کودکانشان تاثیر بسیار بدی برجای می گذارد و وقتی من متوجه ناراحتی آنها می شوم نمی توانم بی تفاوت از کنارش بگذرم.
وی می افزاید: یکی از دانش آموزانم که والدینش با هم اختلاف داشتند ترک تحصیل کرده بود که با ورود اولیا مدرسه و صحبت هایی که با والدین داشتیم توانستیم این کودک را دوباره به محیط مدرسه بازگردانیم.
مظهری وقت خود را وقف تک تک دانش آموزان می کند به طوری که یکی از دانش آموزانش که یادگیری خیلی ضعیفی نسبت به دیگر دانش آموزان داشت و این عدم یادگیری همزمان با دیگران وی را متمایز و منزوی کرده بود با کمک وی اکنون خود را به سطح دیگر دانش آموزان رسانده است.
این معلم جوان می گوید یک معلم واقعی معلمی است که رفع تکلیف نکند همراه تعلیم به تربیت و روحیه دانش آموزش نیز توجه کند و اگر مشکلی داشت نسبت به رفع آن اهتمام بورزد.
وی معتقد است کودک اگر شاد بوده و روحیه خوبی داشته باشد قدرت یادگیری اش بیشتر می شود بنابراین سعی می کند علاوه بر فراهم کردن محیطی پرنشاط برای دانش آموزان، نمره را ملاک یادگیری قرار ندهد و به این ترتیب به روحیه کودک صدمه نزند.
وی مدرسه هوشمند را در این مقطع زمانی که دنیا به سمت هوش مصنوعی می رود از ضروریات می داند و می گوید: کلاس های ما هوشمند نیستند، آزمایشگاه نداریم، وسایل ورزشی مناسب و کتابخانه نداریم. دانش آموزان مشکلات مالی دارند و باید خیرین ورود کنند تا بتوانیم برای آینده سازان این کشور محیطی گرم و هوشمند فراهم کنیم.
وی آرزو دارد دانش آموزان یک کتابخانه کوچک داشته باشند و وی آنها را به کتابخوانی تشویق کند تا از دوران کودکی به کتابخوانی علاقه مند شوند.
برای این معلم جوان که در سال جاری و نیز سال گذشته در استفاده از ابزارهای نوین آموزشی، روش تدریس، ارزشیابی های متنوع و… به عنوان معلم نمونه در ناحیه و استان شناخته شده است آرزوی موفقیت بیشتر داریم و امیدواریم مدیرکل کتابخانه های استان که فردی رسانه ای و فرهنگی و علاقه مند ترویج کتاب و کتابخوانی بوده و در مدت کوتاه مدیریت خود در جهت گسترش کتابخانه های استان تلاش وافر داشته اند صدای این آقا معلم را شنیده و در جهت ایجاد و تجهیز کتابخانه به مدرسه مصطفی خمینی همت نمایند.